vineri, 9 octombrie 2009

cine zicea ca moda e schimbatoare?



Sunt lucruri care nu mor niciodata. Desi nu este un domeniu in care stabilitatea este un punct forte, are si moda constantele ei. Ma uitam de dimineata in garderoba si mi-am dat seama ca am haine pe care le port cu placere de mai multi ani dar si unele despre care mi-am dat seama ca nu le voi mai purta niciodata, desi nu au reusit sa faca anul de cand le-am achizitionat. Cu cat o piesa vestimentara este mai simpla si mai clasica cu atat are sanse sa zaboveasca in garderoba mai multe sezoane. la capitolul hainelor nemuritoare am sa imi permit sa incadrez, in primul rand, camasa clasica neagra, un articol simplu si elegant care poate fi purtat in multe locuri si in multe combinatii. Oricine are in garderoba o camasa alba la care apeleaza ca solutie de avarie in momentul in care spune, pentru a mia oara: "Nu am cu ce sa ma mai imbrac". Daca as cita stilistii as spune ca astfel "poti obtine acel look aristocrat si elegant, precum si acel look rebel daca o asortezi cu accesoriile potrivite.". Mai departe! Cine nu are in garderoba o rochie neagra? Eu personal am vreo trei, sunt de mai multi ani dar sunt la fel de "proaspete" ca in prima zi. Apelez la rochia neagra simpla ori de cate ori sunt in pana de inspiratie sau cand am nevoie sa fiu eleganta fara a epata. Revistele de moda scriu ca rochia neagra a fost pusa in prim plan prima data de Coco Chanel in anul 1926 – celebrul model de rochie “Ford”. Ea aparuse in moda urbana mult inainte din necesitatea femeilor de a fi elegante si comode in acelasi timp. Daca tot a venit toamna, sau se chinuie sa vina, nu pot sa nu aduc in discutie trenciul, inventat de Thomas Burberry in primul razboi mondial pentru ofiterii armatei britanice. In prezent, trenciul este o piese vestimentara extrem de populara care se reinventeaza in fiecare sezon rece. Trenciul are menirea de a-ti aduce o aura de mister si senzualitate. Accesoriul necesar atunci cand il porti sunt ochelarii de soare supersized. Daca vorbim de haine nemuritoare este imperios necesar sa vorbim si de jensi. Blugii au aparut in anii 1850 cand Levi Strauss a inceput sa vanda pantaloni din material solid, albastru, muncitorilor din minele din San Francisco. Yves Saint Laurent spunea: Am spus adesea ca imi doresc sa fi inventat blugii: cele mai spectaculoase, mai practice, nonsalante haine. Sunt expresive, modeste, senzuale si simple – tot ce imi doresc de la hainele mele. Clasicul ceas barbatesc este un alt accesoriu care poate fi transmis din generatie in generatie fiind, mereu, la fel de surprinzator. Poti asorta un ceas clasic barbatesc cu orice fel de tinuta. Aduce un plus de eleganta si indrazneala in acelasi timp.

Niciun comentariu: