luni, 29 decembrie 2008

cine a furat Craciunul?

pana acum am tras aer in piept si m-am abtinut sa scriu despre "spiritul sarbatorilor de iarna" pentru ca imi e al dracu de greu sa scriu despre ceva ce, in mod inexplicabil, in anul asta ma lasa rece! Cum ar putea fi altfel daca nu am reusit sa impodobesc bradul in noua mea casa din lipsa de timp, in casa nu a mirosit a cazonac, poate doar a cozonac insiropat cumparat de Monica cu tot atat de multi bani cat se afla in bugetul unei comune mici sau care ar fi putut asigura hrana pe o luna a copiilor din Bangladesh. Am primit replici de genul "nu stiu ce sa iti cumpar cadou, asa ca nu imi cumpara nici tu mie, cu banii aia i-ati ceva si imagineaza-ti ca e de la mine". Am lucrat in ajuns, de Craciun si tot asa langa pana pe 30 decembrie! Ingrozita de faptul ca anul asta Craciunul nu imi trezeste niciun feeling... am mers sa caut spiritul care in anii trecuti in datea zeci de senzatii, si l-au cautat asa de bine, incat am ajuns in club unde doar animatoarele imbracate in craciunite imi aduceau aminte de faptul ca nu este vreo zi obisnuita. Unde e spiritul Craciunului? In magazinele frumos impodobite ai caror patroni nu au decat un singur scop: sa te determine sa cumperi orice e rosu sau este impachetat frumos. Unde e spiritul Craciunului? Pe fetele colindatorilor ahtiati dupa bani cu care te trezesti langa tine pana si la restaurant in timp ce te straduiesti sa iti inghiti tacticos bucata de pizza! Unde e spiritul Craciunului? In desaga mosului ciufulit, imbracat neglijent in care nu mai cred nici macar copii din 5 ani si caruia ii pun coarne in timp ce fac poze ? ( faza reala)Unde e spritul Craciunului? In iluminatul stradal de doi bani, achizitionat din bani publici cu zeci de mii de euro de la firmele patronate de clientela politica? Unde s-a ascuns spiritul Craciunului de nu reusesc eu sa il vad? Poate in actele de caritate facute de animiti suspusi in timp ce sunt filmati si fotografiati (din intamplare, desigur) de zeci de jurnalisti? unde e bucuria aia simpla pe care o simteam in copilarie?

Un comentariu:

Vasile Andreica spunea...

cam asa am fost si eu de Craciun si totusi a fost frumos. si nici macar nu-mi spun crestin, culmea.