vineri, 24 aprilie 2009

just say PA-MA-TUFFFFF!

am descoperit ca sunt cateva cuvinte in limba asta a noastra care ma amuza intr-un mare hal. Printre asocierile cu consoane si vocale care reusesc sa ma faca sa rad zgomotos este "Pamatufffff"... zi si tu daca nu suna intr-un fel "Pa-ma-tuf" ti se umple gura cand spui. Din cauza acestui cuvant nevinovat am facut o criza de ras in parcarea mall-ului, locul in care nimeni nu isi doreste sa se faca de ras, pentru ca e frecventat de tot orasul.

PĂMĂTÚF, pămătufuri, s.n. Mănunchi făcut din fire de păr, din pene, din fâşii de pânză etc. prinse de un mâner şi având diferite întrebuinţări. – Din sl. *pometuhŭ.
Sursa: DEX '98 | Trimisă de valeriu, 3 Feb 2004 | Greşeală de tipar

PĂMĂTÚF s. 1. poanson, (reg.) pomoci. (~ pentru săpunit faţa, la bărbierit.) 2. (BIS.) mătăuz, sfeştoc. (~ pentru aghesmuit.) (sa nu mai vorbim despre modul in care suna sinonimele lui - vorba aia cine se aseamana se aduna)
Sursa: Sinonime | Trimisă de siveco, 4 Aug 2004 | Greşeală de tipar
In imaginatia mea bolnava pamatuful este o chestie inerta, pufoasa, alba si al naibii de simpatica.... asa ca daca vrei sa ma binedispui, e simplu. Just say "pamatuf".
Din acelasi ciclu face parte si "pradadito".
PRĂPĂDÍT, -Ă, prăpădiţi, -te, adj. (Despre obiecte, clădiri, bunuri etc.) Care se află într-o stare mizerabilă, care este stricat, deteriorat, dărâmat, sărăcăcios; (despre fiinţe) cu forţele fizice (sau morale) epuizate; vlăguit, extenuat, sfârşit. ♦ (Substantivat) Om sărac, sărman; om nenorocit, amărât; p. ext. om chinuit, nefericit, obidit. – V. prăpădi.
Sursa: DEX '98 |
Desi in esenta, cand spui prapadit nu e nimic de ras.... eu am o mare problema cu cuvantul asta... e funny!

V-am spus toate chestiile astea in sprijinul convingerii mele ca "fiecare om are o problema... unii mai mici, altii mai mare".... ei bine, eu am mai multe! :D

Niciun comentariu: