sâmbătă, 26 ianuarie 2008

despre Bulgaria

Ce parere aveti voi despre Bulgaria? Cred ca parerea pe care o aveam si eu pana de curand... nu? In orice caz, nu una tocmai buna :). Spre rusinea mea recunosc ca am mai fost in Bulgaria de inca vreo trei ori pana ieri dar niciodata nu am stat sa analizez locurile si oamenii de acolo la rece... nu mi se pareau interesanti si ma gandeam ca merg la Varna, la Albena sau la Nisipurile de Aur pentru ca sa schimb peisajul, pentru shopping, pentru plaja sau strict profesional (sa fac o stire). Nici o clipa nu m-am gandit ca as avea ce invata de la oamenii aia... sau mai bine zis ca am avea noi ca popor. Ieri am fost la Varna si am avut o revelatie. Nu am stat acolo decat cateva ore, timp suficient sa interactionez cu o gramada de oameni, care m-au surprins cu bunavointa lor. Primul care mi-a dat de gandit a fost un nene pe care l-am intrebat care este drumul spre Varna, pentru ca cel pe care il stiam noi era blocat, si care a coborat din masina lui, a venit la geamul nostru si s-a chinuit sa ne explice in engleza. Nu a plecat pana nu s-a convins ca s-a facut inteles? Cati dintre romanii nostrii ar fi facut asta? :)) Cati s-ar fi deranjat sa coboare din masina pentru a ajuta pe unuii dintr-o masina cu numere de Bulgaria? Cat am stat in Varna nu am vazut niciun sofer care sa claxoneze sau sa dea geamul jos si sa injure. In plus, noi am fost acolo pentru ca sa filmam .... o stire si un reportaj. Am filmat pe strada, in fata magazinelor si cu toate astea nimeni nu s-a ofuscat, ba din contra cand ne vedeau cu camera si cu microfonul toti se ofereau sa ne ajute sa ne dea informatii. Chiar daca nu stiau engleza prea bine... oamenii ne explicau de ii dureau mainile :)
In plus, nu stiu cum naiba se face ca marea din Bulgaria este mai albastra si mai frumoasa decat la noi. Nu este aceeasi mare? Pe plaja din Varna era o priveliste de vis... nisipul mai fin, marea mai albastra si in spate munte. Ce m-a mai frapat este faptul ca in afara de marile orase... nu snt oameni de strada. Intalnesti cate o masina odata la 10 kilometri, satele sunt foarte mici si foarte rare iar oameni nu vezi pe strada. Nu sunt pe la birturi, urcati pe garduri sau la barfa ca in satele romanesti... Si inca un lucru, bulgarii sunt mult mai putin snobi decat romanii, merg mult mai mult pe jos si au mult mai putine masini scumpe... m-am speriat cand am vazut cati oameni se plimbau pe jos in centrul Varnei vineri la ora 11.00. Stiu ca e greu de crezut dar in Varna exista terase deschise chiar si in ianuarie... in fine lista poate continua mult si bine... cert este ca am simtit nevoi sa imi fac mia culpa...

Niciun comentariu: