duminică, 4 mai 2008

bun venit in lumea buna!

In cinclul eu cand voi fi mare vreau sa ma fac turist... sau de la bal la spital, s-a inscris si minunatul 1 mai muncitoresc, pe care daca nu il petreci la mare, traiesti degeaba. Au venit frate cu miile, au umplut hotelurile, ne-au luat linistea si locurile de parcare, ne-au aglomerat strazile si mall-urile. E vorba despre specia numita turist. Acei indivizi care daca vin la mare trebuie sa poarta musai pantaloni scurti si slapi, sa stea pe plaja, la terase si sa faca baie in mare desi e cod galben si ploua cu spume. Sambata seara am coborat din masina in Mamaia si am paralizat instantaneu de frig... si ce crezi! Terasele erau pline. Prima intrebare care mi-a venit in minte a fost: "Bai, dar turistii astia nu au rinichi? Nu simt frigul?" Bai daca au dat un ban, sa profite. Pana nu se termina cazarea si nu sunt dati afara din hotel nu pleaca! Clar! Spre nefericirea mea am avut ocazia sa trec prin toate statiunile de cate mai multe ori si sa vad cam ce fac oamenii pe aici. Daca in Vama Veche distractia este egala cu bautura, cu muzica rock si cu dormitul pe plaja, in Mamaia fitza cat casa. Masini scumpe, domnisoare blonde si domni imbracati in Armani la vanatoare. Si unde sunt astfel de oameni trebuie clar sa fie si locuri care sa ii satisfaca... asa ca nu trebuie sa ne miram ca s-a deschis si in Mamaia celebrul Bamboo, la care se sta la coada cate jumtate de ora ca sa intri. Ce te poate determina sa faci asta, nu am sa inteleg niciodata. Nu mi se pare nimic mai umilitor... in fine ce nu face omul de dragul unei seri in mijlocul "cremei societatii". Apropo de asta, sambata seara am vazut un material la stiri care mi-a stricat seara, m-a umplut de draci. O domnisoara explica ca in Bamboo vine doar lumea buna. Iar la intrebarea, ce trebuie sa faci sa fii in lumea buna, distinsa a raspuns ca trebuie sa fii tu, pur si simplu... Minunata, care cel mai probabil nu a castigat un singur euro in viata ei cu carte de munca (banii se pot face si altfel cei drept, acolo in lumea buna), explica cum e cu lumea buna. Ea care, cel mai probabil are haine D&G (cu mult sclipici), dar bea apa plata la bar, pentru ca altceva nu isi permite, si asteapta sa i se ofere o cupa de sampanie. Mama cat de nervoasa eram... si dupa asta imi explica un prieten care a mers sa filmeze marea deschidere cum erau triati clientii la intrare. Trebuie sa fii imbracat intr-un fel.... mai au putin aia si iti cauta eticheta de la sacou, iti cer talonul de la masina si fluturasul de salariu.... pardon actele de la firma. Iar daca nu intrunesti punctajul nu intrii. Groaznic... Teribil! M-am scarbit atat de tare de lumea asta in care traim! De tara asta, si de snobii astia care ma inconjoara!

Niciun comentariu: