sâmbătă, 5 aprilie 2008

Să vorbim despre clasic!

De Simona Popa

De unde capeţi pasiune pentru modă? De unde se dobândeşte simţul pentru estetic? Te naşti cu ele sau le înveţi de-a lungul vieţii? Nu ştiu! Cert este că sunt persoane care, nici până la 30 de ani, nu ştiu că hainele sunt făcute ca să fie asortate, la fel şi culorile, şi că nu este normal să îmbraci ceea ce îţi cade în mână atunci când deschizi dulapul de haine. Sunt persoane care nu învaţă niciodată că şlapii nu se pupă cu cămaşa şi că nu orice fel de pantof sport se pretează să fie purtat cu cravată, aşa cum au văzut la televizor. Şi mai penibili sunt însă cei care se cred mari devoratori de modă, care kilometrează zilnic prin mall-uri şi care îşi investesc toţi banii în haine, dar pe care, când îi întâlneşti, poţi să juri că le-a căzut şifonierul în cap. Ce te faci cu ăia care cred că diferenţa dintre hainele unui brad celebru şi cele din bazar constă doar în preţ sau cu cei care îşi imaginează că însemnele unei case de modă, la vedere şi cât mai mari, îi fac brusc interesanţi? Ştii ce am observat eu? Că în magazinele din Constanţa nu există lucruri simple, de bun simţ. Ştii cât mi-am căutat nişte pantofi sport simpli, albi şi fără însemne? Şi ce crezi, am găsit? Bineînţeles că nu! Cumpărătorii îi educă pe comercianţi prin cerere... Şi dacă cererea pentru produsele simple nu există, normal că ele nu se regăsesc în vitrine. Sunt haine care nu se demodează niciodată. Sigur ai şi tu prin dulap nişte jenşi, de mai mulţi ani, pe care îi redescoperi în fiecare primăvară. Sunt haine care rezistă în timp!?! Cum sunt ele? Îţi spun eu! Simple! Fără imprimeuri, fără zorzoane, fără capse sau nasturi supradimensionaţi... Clasicul nu se demodează niciodată. Când vom învăţa asta toţi, moda nu ni se va mai părea o fiţă, ci o chestie de bun simţ.

Acest editorial a fost publicat in ultimul numar al revistei de timp liber Cronici Tomitane

Niciun comentariu: