sâmbătă, 26 aprilie 2008

Sa fim mai buni!

Inca o sarbatoare bate la usa... O sarbatoare cu o puternica insemnatate religioasa! O sarbatoare care ne aminteste de puterea de sacrificiu, de spiritualitate dar si de tradare, si care ne indeamna sa ne intoarcem la credinta. Ce fac oamenii? Se gandesc la ce vor pune pe masa, sa tina post ca sa slabeasca si sa plece in vacanta! Unde am ajuns? Cati dintre noi isi amintesc, in prag de sarbatoare, sa fie mai buni? Cati dintre noi se gandesc si la altii? Cati dintre noi, in timp ce sunt fericiti, se gandeste la nefericirea altora? Cati dintre noi isi mai amintesc care este de fapt insemnatatea Pastelui? Pe de alta parte, de ce trebuie sa asteptam sa vina Pastele sau Craciunul pentru a ne aminti de cei care au nevoie de noi? De ce numai de doua ori pe an se fac campanii umanitare si ne amintim sa daruim? Sarbatorile au devenit din ce in ce mai comerciale! Nu mai au aprope nimic din farmecul lor initial. De exemplu, in cate case mai miroase a cazonac proaspat scos din cuptor? E clar ca vremurile ale nu se vor mai intoarce niciodata... desi sunt zile in care imi lipsesc al naibii de tare. Imi lipsesc vremurile alea in care singura mea grija era sa aleg oul care le va sparge pe toate celelalte. Sa primesc de la iepuras exact ceea ce mi-am dorit si sa am grija sa afle exact cine trebuie ceea ce vreau. Vrumurile in care cea mai mare tragedie care mi se putea intampla era sa se supere din nou Adina pe mine, si sa nu imi mai vorbeasca cate o saptamana si in care ii spuneam bunicai inca de la poarta sa imi faca placinte. Imi lipste bunica, imi lipseste casa ei de la tara... pe care sincer acum daca as revedea-o sunt sigura ca mi s-ar umple ochii de lacrimi. Este locul in care mi-am petrecut niste ani minunati... in care toata lumea ma iubea si se straduia sa imi faca pe plac... Imi e dor de vremurile alea minunate care nu se vor mai intoarce niciodata....

Niciun comentariu: