vineri, 29 februarie 2008

procesul de dezumanizare

ce se intampa in momentul in care te uiti la tot ce se intampla in jurul tau de parca ai fi spectatorul unui film prost... daca te uiti cu detasare si cu nepasare?? Inseamna ca te-ai dezumanizat? Ce se intampla care suferinta celor din jur de cam lasa rece? Inseamna ca ai sange rece? Dar daca te mai si amuza o mare parte din ceea ce li se intampla semenilor tai? Esti nu monstru, nu? Dar ce te faci in momentul in care te bucuri atunci cand se intampla o nenorocire si nu faci altceva decat sa vanezi senzationalul din fiecare eveniment? Inseamna ca lucrezi in presa!?! Asta face presa dintr-un om care la un moment dat a fost sensibil, cald si usor impresionabil. Imi amintesc primul accident cu victima la care am fost... lucram la ziar!!! OMG tremuram toata si nu am doarmit trei nopti. Am si acum in minte acel accident, era unde va pe langa Mihai Viteaza. Un nene cu un Seat rosu intrase intr-un pom de pe marginea drumului. El murise iar pe tipa din dreapta se chinuiau medicii sa o resusciteze!!! Am fost distrusa atunci... L-am spus alor mei ca daca mai merg inca la doua astfel de accidente o sa o iau razna... Cate au mai fost de atunci? Zeci!!! Imi amintesc de prima crima la care am fost!! Era noaptea... si o mama isi omorase baiatul de 11 ani in bataie... penru ca nu stia sa citeasca!?! Am si acum in minte imaginea aceea cand baiatul a fost scos de criminalisti din casa intr-o patura. Nu ii vedeam decat picioarele... dar a fost teribil. O vad si acum pe femeia aia, pe care au urcat-o in masina politiei... imbracata in rosu, cu privirea pierduta! A doua zi am fost si am vorbit cu ea la parchet!!! Sincer imi inspira teama dar si mila in acelasi timp!!! Timpul a trecut!!! In toti aceti aproape patru ani de presa am vazut multe... multe rau si am ajuns in stadiul in care greu ma mai impresioneaza ceva. Merg la eveniment, vad despre ce e vorba, caut senzationalul si apoi relatez ce am vazut!!! Asta e tot! Simplu, nu? m fost acum doua saptamani la o crima la Ovidiu!!! M-am comportat de parca a-si fi fost de piatra! Am facut stand up langa victima, am luat repede cateva voxuri si am plecat... era sambata seara si aveam planuri!! Dupa ce am terminat de scris stirea, in minutul doi am uitat ce s-a intamplat... am iesit in oras iar noaptea ma dormit al naibii de bine!! Pentru orice exista o explicatie... probabil si pestru asta!! cine nu a lucrat niciodata intr-o redactie nu stie ca un accident groaznic sau o crima se "vand" extraordinar de bine!! Este greu de explicat setea asta pe care o au oameni "pentru sange". Va amintit accidentul din Mamaia cu copiii aia inconstienti cu Porche-ul. Cu siguranta!!! A fost un subiect penru presa timp de mai bine de doua saptamani! Nenorocirea unei familii devine brusc extrem de interesanta pentru toata lumea... oamenilor le place senzationalul, le plac evenimentele pe care nu le vad la tot pasul, vor sa stie amanunte... Asta este adevarul! Asta vor ei... asta le da presa! Sange!!! Sa revenim la procesul de dezumanizare. Saptamana trecuta am facut doua reportaje cu niste familii care traiau in conditiii greu de imaginat... fara apa, fara caldura, fara electricitate cu o droaie de copii mici, murdari si bolnavi pe langa ei! Stii ce m-a mpresionat din toata povestea asta!! puterea acestor oameni. Bai este senzationala! O femeie povestea razand cu, dupa ce a nins abundent, i-a cazut o bucata din acoperis in pat!!! Ma uitam, ascultam si nu imi venea sa cred!! Mie mi se pare o tragedie daca nu imi sta bine parul intr-o dimineata... si oamenii astia gasesc puterea sa zambeasca intr-o astfel de situatie. M-a mai impresionat faptul ca desi nu aveau jucarii copiii aia stiau sa se joace. Isi desenasera sotronul pe pamant cu un bat... si astfel isi traiau copilaria, in mizerie! Teribila lume! O lume a contrastelor... O lume mereu surprinzatoare!

Niciun comentariu: