marți, 12 februarie 2008

reguli, reguli... si iar reguli

Asta nu se face! sau Asta depaseste orice limita! sunt doua propozitii pe care le-am auzit de o mie de ori si de fiecare data m-am intrebat cine stabileste aceste limite si cine hotaraste ce se face si ce nu! traim intr-o lume guvernata de reguli, in care fiecare are grija sa il arate cu degetul pe cel care le incalca. Ne-am obisnuit sa punem etichete si sa ii marginalizam pe cei care sunt altfel, cei care isi baga picioarele in ce consideram noi, toti ceilalti, moral. Este rau sa fii imoral? Si pana la urma ce dracu e aia moralitate? Poate ce este moral pentru mine este de neconceput pentru altul! Este imoral sa faci ce simti atat timp cat comportamentul tau nu afecteaza direct pe nimeni? Nu cred! Societatea este construita de oameni, cu regulile ei cu tot. Stii ce am observat? Ca pe regulile nescrise se pune mai mare accent. Pe regulile alea, care desi nu sunt trecute undeva, le stie toata lumea. Ai citit macar de curiozitate codul bunelor maniere? Macar putin din el? Ai vazut ce scrie acolo? Multe din regulile alea este imposibil sa le respecti fara sa risti sa fii cel putin penibil! Iti dai seama cat de simpla ar fi viata fara sa te gandesti de doua ori inainte sa faci ceva... poate daca am actiona dupa cum ne dicteaza instictul de moment am fi mult mai corecti... aici nu ma refer la persoanele cu comportament devinat. Da! Se pare ca iar am o seara in care filozofez!!! dar sunt anumite aspecte asupra carora chiar merita sa ne oprim macar pentru cateva secunde si sa le analizam la rece. Hai ca acum trec de la una la alta, dar nu ma pot abtine! Cand ai analizat ultima data la rece un gest facut de cineva, o replica? Demult, nu! Habar nu ai cate poti afla astfel... mintea umana percepe multe semnale carora noi nu le dam nicio atentie pentru ca le consideram produse ale imaginatiei nostre! Nu e asa... si daca am realiza asta am gasi explicatii la tot ce ni se pare de neinteles!

Niciun comentariu: