luni, 24 martie 2008

top 5: cele mai urate masini






Care sunt, in opinia expertilor, cele mai proaste masini facute vreodata. Daca esti pasionat de tuning, ia-o ca pe o provocare: ai putea tuna o astfel de masina ca s-o transformi in ceva super?

5. Fiat Multipla - Cea mai urata masina din lume. Arata ca si cum ar avea gusa. Sau ca si cum ar fi facuta din doua masini puse una peste alta. Simon Cowell a prezentat modelul la Top Gear spunand “va rog sa o iertati, dar masina asta e bolnavioara”. Proprietarii de Fiat Multipla isi alinta masina “Rolls-ul obez”. Foarte probabil, nici mama ei nu o iubeste.

4. AMC PacerModelul - Pacer al American Motors Company a castigat numeroase premii pentru cel mai prost design. Nu doar cel mai urat, ci cel mai prost. De exemplu, portierele erau in asa fel facute incat soferul avea acces la scaunul sau mult mai greu decat pasagerii de pe locurile din spate. De asemenea, masina avea atat de multe geamuri (aproape 40% din suprafata exterioara era facuta din sticla), incat vara se incalzea ingrozitor iar plasticul din interior incepea sa se topeasca. Porecla “acvariu pe roti”, sub care Pacer-ul este cunoscut si acum in SUA, nu este o apreciere pozitiva. Decat in cazul in care consideri ca viata unui peste de acvariu e foarte cool.

3.YugoMicul - monstrulet iugoslav, botezat de producatorii sai “Zastava Koral” si rebranduit “Yugo” pentru piata occidentala unde a patruns in 1985, a primit din partea expertilor aprecieri de genul: “mai bine iti iei o masina veche foarte folosita decat un Yugo nou” sau “ cu greu poate fi considerat un autoturism”. Presedintele unei mari companii americane de asigurari a declarat: “Daca vreau sa-i fac rau cuiva, cumpar un Yugo si i-l las in fata garajului. Cu cheia in contact.”Paradoxal, Yugo era bazat pe un design italian. De fapt pe mai multe: partea mecanica era de la Fiat 127 (sau 128; nici pana in ziua de azi nu s-a putut decide care) iar caroseria, de la Autobianchi 112. Campania de promovare n-a fost nici ea prea originala, dealerii Yugo de pe pietele europene anuntandu-l drept un demn urmas al Fordului T si al Broscutei VW.Chiar si pentru un proprietar de Dacie, Yugo este o masina extrem de proasta. Se opreste fara nici un motiv, are un motor minuscul (45 CP), instalatia electrica se strica la fiecare drum, centura se desprinde daca tragi mai tare de ea, podeaua tinde sa se desprinda din cauza ruginei iar radio-ul te curenteaza daca esti atat de iscusit incat sa reusesti sa-l faci sa mearga. Americanii continua inca sa rada la bancul ca Yugo are luneta incalzita ca sa nu-ti degere mainile cand il impingi.

2. Ford Pinto - Probabil te gandesti ca ne-am tampit si ca nu exista nici un motiv ca o masina produsa de Ford sa fie in acest top, de unde in schimb lipseste Oltcit-ul. Ba exista: motivul e ca Oltcit-ul nu ia foc atunci cand e tamponat in spate, spre deosebire de Ford Pinto. Ai vazut vreodata masinile alea din filme care, la cea mai mica ciocnire explodeaza sau izbucnesc in flacari? Asa era si Pinto.In afara faptului ca rezervorul de benzina era extrem de vulnerabil, masina n-avea nicio problema. In plus, se si vindea foarte bine – cu toate ca, intre 1971 si 1980 aproape 200 de persoane au murit carbonizate in Ford-uri Pinto, alte 180 au suferit arsuri grave si peste 2.000 de masini din acest model au izbucnit in flacari din cele mai diverse motive.Cei de la Ford au facut un calcul simplu: despagubirile pentru toate victimele sau familiile victimelor accidentelor i-au costat sub 50 de milioane $, in vreme ce profitul adus de vanzarea modelului Pinto atingea 140 de milioane. In concluzie, cu toate problemele de securitate (care i-au atras porecla “gratar pentru patru persoane”) Pinto a ramas pe piata.

1. Zundapp Janus - Fabrica germana de motociclete Zundapp a decis in 1957 sa intre si pe piata auto, pentru simplul motiv ca avea o idee groundbreaking: o masina in care scaunele din spate sa fie plasate in sens opus celui de mers. Stii copiii care, in tren, vomita din cauza ca au scaune in sens opus directiei de mers? La fel au patit si majoritatea pasagerilor de pe locurile din spate ale Janus-ului. O alta problema, pe care o mentionam mai mult din rautate, ar fi aceea ca motorul masinii, plasat in fata, era mai usor decat pasagerii din spate, astfel incat Janus-ul tindea sa se balanseze sau sa se rastoarne daca in spate erau doi nemti mai grasani.

Mentiune speciala: Lastun - Nu am putut include Dacia 500 Lastun in aceasta lista, desi motorul de 22.5 CP care-ti permite sa te intreci cu reale sanse cu biciclistii, caroseria din fibra de sticla rezistenta la coroziune, dar nu si la ploaie sau scaunele care ti se faramiteaza in maini o fac o concurenta sigura la primul loc. Ai vazut insa titlul? “Cele mai proste masini”. Masini, da?

Niciun comentariu: